Missä hiihtomaat?
Eilisessä blogissa tuli kirjoitettua hiihdon puolesta ja Pertti säesti kertomalla, kuinka monipuolinen laji hiihto on. Totta joka sana.
Asia, joka ihmetyttää on, että mihin ovat hävinneet entiset kovat hiihtomaat? Näyttää siltä, että kisa voitosta käydään vain muutaman maan kesken ja tämä seikka tiputtaa (minun silmissä) hiihtokisojen arvostusta. Yksi selitys voi olla se, että kyseisten maiden suksijat ovat siirtyneet ampumahiihdon pariin.
Ampumahiihto on tällä hetkellä suosituin talvilaji ja iso raha viihtyy sen parissa. Eräänä viikonloppuna Saksassa ampumahiihto pisti jopa formula ykkösiä pataan. Saksassa formulat ovat (lukemani mukaan) hieman hiipuneet sitten Schumacherin aikojen…
Tänään on hieman hösis päivä juoksukoulustartteineen päivineen, mutta tavoite on ehtiä ainakin lyhyelle polkulenkille.

