Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Nössöpölyä

February 23, 2017/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Olen lukenut jonkun verran juttuja, joissa pohditaan mm.sitä, että miksi allergiat ovat lisääntyneet niin paljon.

 

Jos vedetään mutkat suoraksi, niin yksi syy löytyy yli-siisteistä kodeistamme, jossa “hyvät pölyt” saavat kyytiä kemiallisilla tököteillä.

 

Luonnossa liikkuminen ja kaikenlainen möyrintä tekee meille hyvää. Muistan lukeneeni, että puutarhan hoitaminen yksi parhaista tavoista hankkia pitkä elämä, Kynsien alla on siis hyvä olla multaa….

 

Ohessa Ylen sivuilta bongattu juttu, jossa vertaillaan kahden eri maan pölyjä. Meillä ne ovat nössöpölyä…http://yle.fi/uutiset/3-8629617

 

Tänään tunnin lenkki + penkkiurheilua!

Tuisku

February 23, 2017/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Keskiviikon lumimyräkkä tuli ihan puun takaa. Se alkoi toisi nopeasti, vähän samaan tapaan kuin vaikkapa aavikkolla. Yks kaks yllättäen säätila muuttuu.

 

Olin reilun tunnin lenkillä myräkän aikana. Se teki kyllä gutaa sutia vastatuuleen toimistolla vietetyn päivän jälkeen.

 

Hiihdon sprinttiin osallistuvaa M.Jylhää (lehtitietojen mukaan) mietitytti etukäteen kisan aikainen sää. Lunta kun on luvattu.Miksi kiinnittää huomio asiaan, johon ei voi itse vaikuttaa? Tuntuu vähän siltä, kun kädet on jo etukäteen nostettu pystyyn.

Lahjakas Mr.Maud

February 21, 2017/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Sain otsikkoon vahvan inspiraation lukiessani seikkailukaverini Gregin lähettämää meiliä, Se oli osoitettu erään kansainvälisen yrityksen markkinointijohtalle.

 

Se oli meikäläiseltä hyvä päätös pyytää Gregiä raapustaa kyseinen meili, sillä nyt tiimimme näyttäytyy pahuksen fiksuna (jota se 50%:sti onkin..).

Kannattaa siis tiimiytyä itseään fiksumpien kanssa. GM on ihan haka myös suunnittelussa ja monessa muussakin asiassa, joten olen hyvässä seurassa.

 

Joku voisi kysyä (ja ihan aiheellisesti), että olisikohan tämä vuosikausia piirustuslaudalla ollut aavikkojuoksu jo toteutunut, mikäli kyseinen herra olisi ollut projektissa mukana? Ei valitettavasti olisi, sillä olen törmännyt vuosina 2014-2016 sellaiseen muuriin, ettei sitä olisi kukaan ylittänyt. Ja tämä ei ole vain minun mielipide.

 

 

Gregin meili koski vuoden 2018 seikkailua, jota ..jos ei nyt kuumeisesti…niin ainakin aktiivisesti parsitaan kasaan. Eihän sen alkuun ole kuin vuosi ja kax kuukautta.

 

Kävin tänään neuvottelemassa erään autofirman kanssa yhteistyöstä, joka liittyisi tämän vuoden loka-marraskuun vaihteessa alkavaan aavikkojuoksuun..ja toivottavasti vähän pidemmällekin. On oltava tosi kiitollinen, että edes pääsin esittämään asiani, sillä puheille pyrkijöitä on jonoksi asti.

 

Tänään on lihaskuntotreeni ja ulkoilua.

 

Huomenna on taas pidempi lenkki, joita alan juoksemaan kevään edetessä (arkisin) yhä enenevässä määrin. Huhtikuun alussa kuntokouluarvosanan  on oltava jo ysi miikka….

 

 

 

 

 

 

 

 

Page 852 of 1565«‹850851852853854›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • “Niin sä sanoit vuosi sitten”
  • Kisakatsomossa
  • Numerolappu rintaan 2027?
  • Tärkeä apu…
  • Nova 4 sisäänajo

Archives

Scroll to top