Virstanpylväs
Kuten blogin aktiivinen lukija Pertti palautteessaan mainitsi, niin hangessa ja dyyneillä juokseminen on raskasta hommaa. Pertti oli pistellyt kympin lenkkejä Kap Verden dyyneillä!
Kap Verdellä on pieni sivurooli seikkailujuoksijan historiassa.
Minun oli tarkoitus osallistua vuoden 2008 helmi-maaliskuussa Maurianiassa järjestettävään 250 kilsan aavikkokisaan. Se peruutettiin syystä, että joulukuussa 2007 pari ranskalaista joutui samassa maassa terroristien uhriksi. Kuten olen aiemmin kirjoittanut, niin myös Paris-Dakar -ralli siirrettiin siltä istumalta Etelä-Amerikkaan.
Aavikkojuoksu siis peruttiin. Kisan järjestäjä otti minuun yhteyttä ja kyseli kiinnostustani juosta Kap Verdellä, jonne hän oli siirtämässä kisaa.
Vastasin, että “ei kiinnosta pätkääkään”. Minulla oli jo tuolloin selittämätön hinku Saharaa kohtaan, joten Kap Verde …niin hieno paikka kun varmaan onkin…ei iskenyt lainkaan.
Sain kun ihmeen kaupalla meille paikat (Kirsi mukana..) Libyan Saharassa järjestettävään kisaan. Siitä hetkestä alkoi aavikkojuoksijan urani.
Seuraavaan aavikkojuoksuun on toivoakseni tasan 8 kk. Lupa-asiat ovat tietääkseni kunnossa, samoin on tukitiimin laita. Fyrkat vaan puuttuu.
En pidä tänä maanantaina juoksuvapaata. Hankien kutsu on niin voimakas…

