Uusi kenkämerkki
Tilasin pitkään amerikkalaista “Ultrarunning”-lehteä. Yksi asia, jota lehdessä diggasin oli sen valtavirrasta poikkeava tyyli. Lehti oli väritykseltään musta-valkoinen, tosi old school-tyyppinen lehti. Ja sellainenhan minua viehättää.
Lehti käsitteli amerikkalaista ultrajuoksukulttuuria monin eri tavoin. Oikeastaan ainoa hämäävä asia oli, että siellä oli pirusti ultrajuoksukisojen tuloksia, mutta ymmärrettäväähän se on.
Jos on juossut 100 mailia mutaista vuoristoreittiä, niin onhan se kohtuullista, että saa edes nimensä lehteen. Ja se oli myös lehden kustantajalle huokea tapa saada sisältöä.
Lehti ei pursunut mainoksia, mutta oli siellä niitä jonkun verran.
Yksi mainostaja, joka jäi mieleen oli Montrail. Firma valmistaa juoksukenkiä ja he olivat valinneet kohderyhmäkseen ultrajuoksijat. Olisi ollut tyhmää..ja ns.haulikolla ammuntaa ostaa ilmoitustilaa vaikkapa suuresta ja mahtavasta Runners Worldista.
Joten he ostivat mainostilaa pikkuruisen ultrajuoksulehden kustantajalta, joka toimi myös lehden päätoimittajana, myyntipäällikkönä ja varmaan lähettinäkin.
Näiden mainosten kautta kiinnostuin Montrailista, mutta eihän niitä mistään saanut, paitsi netistä, mutta verkkokauppa oli tuolloin vielä lapsen kengissä.
Viimein koitti se päivä, jolloin (Espoon Imelda Marcosille) iskettiin käteen upouudet Montrailit. Se oli viime syksy.
Iso vaatemerkki Columbia Sportswear osti Montrail-tuotemerkin joitakin vuosia sitten. Olin syksyllä-16 tapaamassa Columbian Suomen tytäryhtiön henkilökuntaa ja tässä yhteydessä minulle kerrottiin trail-kenkä Montrailin uusista kuvioista. Sain myös samalla hiplata uusia tossuja.
Ja tänään sain kokeilla niitä ihan jalassakin. Ja toivottavasti pääsen niillä myös pian ekalle lenkille, sillä sen verran mukavilta ne tuntuivat.
http://www.columbiasportswear.fi/FI/men-footwear-trailrunning
Tein eilen (minulle kovan) lihaskuntotreenin. Teen tänään vielä toisen vastaavan, jonka jälkeen on aika viedä polkujuoksukoululaiset ensimmäisille yhteislenkille.

