Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Ihan hanurista..

February 4, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Tulin eilen kotiin lähempänä puoli kahdeksaa. Koko päivä oli kulunut ihan kirjaimellisesti juoksevien asioiden parissa.

 

Juttelimme toimituksessa (Juoksija) ensi talven testeihin liittyvistä asioista ja teimme siihen liittyviä suunnitelmia. Kävin myös yhdessä isossa Interissä tutustumassa talvijuoksutamine-tarjontaan. Ja niin edelleen…

 

Takki oli jo illalla vähän tyhjä, mutta siitä huolimatta,  tsemppasin itseäni kohti ulko-ovea. Lenkille on nyt vaan mentävä!

 

Ulkona oli jo (tietenkin) säkkipimeää ja tarkoitus oli lähteä metsään juoksemaan. Pistin otsalle järeimmän otsalampun mitä tästä talosta löytyy, Petzlin Ultran http://www.amazon.com/Petzl-Ultra-Rush-Headlamp/dp/B00C7Q7YUY

 

Noin kilometrin juoksun jälkeen dyykkasin metsään. Seurasin peuran jälkiä ja yritin katsella (sen mitä juostessä pystyin), josko metsän siimeksessä näkyisi valon kajossa kiiluvia silmiä.

 

Eksyin pari kertaa poluilta, sillä lunta oli satanut melko kiitetttävästi edellisenä yönä ja kuluneen päivän aikana. Lenkki kesti ainostaan 50 minsaa, mutta kotiin tultuani olin tosi tyytyväinen siitä, että olin nostanut persuksen penkistä (johon on niin helppo jäädä ja keksiä tekosyitä miksi en lähtisi ulos).

 

Omasta persuksesta tulikin mieleen Greg, joka kertoi viime yönä tulleessa meilissä, että miehen hanuri on tosi kipeä. Atlantin tuuletkin ovat kuulemma tällä hetkellä soutua ajatellen erittäin epäsuotuisat.

 

Tuulet ja meren virtaukset ohjaavat miestä takaisin kohti Espanjaa, vaikka tarkoitus on mennä kohti Antiguaa, jossa koko perhe (Sarah, Spencee ja Neve) on miestä vastaanottamassa.

 

 

 

 

Istumatyöläinen

February 2, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

No heti kärkeen pitää kertoa, että etelä-afrikkalaisella frendilläni Greg Maudilla on “enaa” alle 1000 kilsaa soudettavaa ennen kuin Atlantin soutu on taputeltu.

 

Viime yönä tulleen viestin mukaan “välillä vähän väsyttää”. Ihmettelin sitä vastausmeilissäni, sillä mieshän vaan istuu purtilossa perseensä päällä (näillä sanoilla). Toista se on meillä juoksijoilla…

 

Siinä kun istuskelee ja heiluttaa airoja on varmaan hyvä mietiskellä syntyjä syviä. On mielenkiintoista nähdä mihin mahdollisiin toimenpiteisiin ne johtavat?

 

Se, että on ihan oikeasti aikaa (ja halua) pohtia elämän merkitystä voi johtaa ratkaisuihin, jotka tulevat yllätyksenä läheisillekin.

 

Joulukuussa 2008 tapasin etelämantereella lukuisia eronneita miehiä. Kukin heistä oli siellä seikkailuretkellä, kuka kiipeilemässä mantereen korkeimmalle vuorelle,kuka vetämässä sadan kilon pulkkaa kohti etelänapaa tms.

 

Yhteistä kaikille oli se, että he tekivät sitä suurella sydämellä ja intohimolla. Mikään tai kukaan ei voisi estää heitä toteuttamasta unelmaansa. Usein puoliso yritti tuhkahduttaa liekin, mutta tunnetuin seurauksin.

 

Me olemme Gregin kanssa onnekkaita, sillä me emme ole joutuneet painimaan tällaisten asioiden kanssa. Aina kun on kotiin tultu, niin avain on sopinut ovilukkoon:-)

 

 

 

 

 

Uutta laitefriikeille

February 1, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Aamulehdessä oli juttu, jonka mukaan markkinoille on tullut laite, joka “auttaa juoksijaa tunnistamaan tekniikkansa vahvuudet ja heikkoudet”.

Yrityksen toimitusjohtaja ylistää tuotettaan seuraavasti: “Se on urheilijan/kuntoilijan liikettä mittaava pieni langaton anturi, joka yhdessä Zoi Run -älypuhelinsovelluksen kanssa kertoo kuntoilijalle paljon ennennäkemätöntä tietoa juoksutekniikasta ja sen taloudellisuudesta.” Lähde. AL 31.1.2016.

Aika paljon luvattu. Itse jutusta ei kyllä käy tarkasti selville, mikä se ennen näkemätön tieto oikein on? Painotan tässä sanaa” ennen näkemätön “, sillä se on kyllä hemmetin kova tuotelupaus

http://m.aamulehti.fi/urheilu/uusi-laite-auttaa-juoksijaa-tunnistamaan-tekniikkansa-vahvuudet-ja-heikkoudet?v=1

Sunnuntain 2h metsälenkki oli aivan mahtava (awesome). Hyppäsin vain yhden ojan yli ja lensin rähmälleni. Toinen jalka nimittäin upposi ojan toisella puolella tosi syvälle, mutta muu kroppa jatkoi matkaansa. Lopputulos, mies lensi kumolleen.

 

Olen jatkanut kokeilua millaista on juosta lenkit ilman pohjallista. Käytin tänään La Sportiva Helios -kengissä pohjallista pari ekaa kilsaa, jonka jälkeen otin ne pois. Toimii!

 

 

Page 962 of 1563«‹960961962963964›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • Nova 4 sisäänajo
  • Bodia!
  • Kenkätestausta
  • Mikä niissä jäätiköissä oikein vetoaa?
  • On arki tai pyhä…

Archives

Scroll to top