Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Vapusta 6kk..

April 26, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Alkuviikosta tuli treenin suhteen pikkuisen kevyempi kuin ajattelin. Maanantaina oli totaalinen vapaapäivä ja tänään on tiedossa vain lyhyt pyrähdys.

 

Loppuviikolla lenkit painottuvat Espoon syrjäseuduille. Keskiviikkona tutustumme juoksukoululaisten kanssa Bodom Trailin reittiin Espoon Pirttimäessä. Lähes kaikki juoksukoululaiset osallistuvat helatorstaina järjestettävään suuren polkujuoksujuhlaan, johon on tiettävästi tulossa 1000 juoksijaa!

 

Ninn vapun aaton kuin itse vapun vietän työn (juhlan) merkeissä eli treenaan molempina päivinä Nuuksiossa. Siitä onkin jo aikaa, kun olen juossut kaksi pitkää maastotreeniä peräjälkeen.

 

Kun metsässä vietetysta vapusta on kulunut puoli vuotta,niin maisemat muuttuvat puuttomaksi aavikoksi…

 

 

Motiivit

April 24, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Ohessa on Outside-lehden artikkeli, joka liippaa meikäläisenkin tekemisiä. http://www.outsideonline.com/2070866/social-media-screwing-over-explorers-iceland-coldest-crossing

 

Jutussa on monta juonta, joista yksi on se, ovatko nykyseikkailijat “sisällöntuottajia vai ihan oikeita seikkailijoita?”

 

Artikkelia varten on jututettu vanhemman kaartin staroja, joiden mukaan sponsorit haluavat vain hienoja tarinoita eivätkä välttämättä arvosta itse suorituksia, kuten ennen vanhaan.

 

Vanhempia pieruja saattaa syödä se, että niin media kuin sponsorit haluavat jatkuvalla syötöllä kuvia ja sen sellaista jo seikkailun aikana eikä vasta sen jälkeen, kuten joskus aiemmin.

 

Olen sopinut, että seuraavan aavikkojuoksun aikana kuvaan melko paljon, sillä juoksusta (ja myös siihen liittyneistä valmisteluista) tehdän dokumentti.

 

Lenkkirintamalta ei mitään uutta. Juoksin pari tuntia…

Ja taivas repesi…

April 23, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Tänään on koettu niin auringon paistetta,raekuuroja kuin lumisadetta.

 

Mikä parasta, niin aamupäivän Nuuksion lenkillä aurinko paistoi. Niin minulla kun juoksukaverillani kävi todella hyvä mäihä, sillä saapuessamme noin 2h50 minsan juoksun jälkeen takaisin lähtöpaikalle (Nuuksion Maja) alkoi mielettömän sakea raekuuro. Ajoitus oli siis täydellinen!

 

Olen käyttänyt Nuuksion lenkeilläni Camelbakin “marathoner” -reppua ja ollut siihen todella tyytyväinen.http://www.partioaitta.fi/camelbak-marathoner-2l

 

En käytä repun mukana tulevaa juomasäiliötä, vaan mukanani on yleensä yksi camelbakin 0,7l juomapullo, jota säilytän jommassa kummassa etutaskussa.

 

Toisessa rintataskussa säilytän geelejä ja muuta syötävää. Tänään meni kaksi kipaletta Honey Stinger -geelejä.

 

 

 

Page 938 of 1564«‹936937938939940›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • Tärkeä apu…
  • Nova 4 sisäänajo
  • Bodia!
  • Kenkätestausta
  • Mikä niissä jäätiköissä oikein vetoaa?

Archives

Scroll to top