Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Nisti

August 21, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Myönnän tämän nyt julkisesti, olen ollut uskoton jo muutaman vuoden ajan,

 

Ihastuin (..ja myöhemmin rakastuin) Nike-merkkisiin kenkiin. Korispuolen idolini M.Jordan oli Niken sponsoroima urheilija ja käytin Air Jordan kenkiä ja myöhemmin muita Niken lenkkareita.

 

Ihastus muuttui rakkaudeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun löysin Nike Skylonit. Minusta tuli skylo-nisti. Niillä juoksin myös ensimmäisen ultrajuoksuni.

 

Ensimmäinen vakava ryppy Nike-rakkauteen ilmeni siinä vaiheessa, kun Nike lopetti Skylonin valmistuksen. Kaverini oli Suomen Nikellä duunissa ja hän sai kuulla kunniansa.

 

Kävin pari vuotta sitten Vierumäellä tapaamassa ex-huippujuoksija Ville Hautalaa, joka oli aiemmin Nikellä duunissa. Palaverimme ekat 15 minsaa kului vanhojen hyvien aikojen (=Skyloneiden) muisteluun.

 

Juoksin kuitenkin muilla Niken kengillä kohtuu säännöllisesti, kunnes löysin Nike Lunarelitet. Olin taas onneni kukkuloilla. Hommasin itselleni useammat parit Lunareita. Juoksin niillä jopa Saharan halki.

 

Ja sitten iski salama. Nike petti minut jälleen lopettamalla Lunareliten valmistuksen.

 

Oli aika tehdä lopulliset bänät ja aloittaa syrjähyppyjen kausi. En mene nyt yksityiskohtiin, mutta onhan tässä ollut pari todella villiä vuotta.

 

Työhuoneeni nurkassa on lojunut jo pidemmän aikaa Nike Lunarglide-kenkäpari, mutta olen luonut niihin enintään “halpa makkara”-katseita.

 

Juuri ennen lauantain 25 kilsan lenkkiä otin Niket viimein käteen ja ajattelin, että why not?

 

Kävelin niillä aluksi muutaman minsan kunnes lähdin juoksemaan.

 

Ensimmäinen reaktio oli “Nämähän tuntuvat aika hyviltä…ja vartin jälkeen “kirosana…miksen ole juossut näillä aiemmin?”.

 

Katsotaan nyt rauhassa, kuinka suhteemme kehittyy. Olemme päättäneet, että emme kommentoi suhdettamme julkisuudessa tämän enempää…

 

PS. Juoksin myös sunnuntain lenkin Lunareilla. Ja matkan pituus oli se sama 25 kilsaa. Kaveri mittasi.

 

 

 

 

Vierivä kivi ei sammaloidu

August 20, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Luin aamun lehdistä sporttisia uutisia.

 

Hesarin mukaan, “portaiden kipuaminen parantaa hapenottokykyä, ehkäisee sydäntauteja ja pidentää ikää”.http://www.hs.fi/elama/a1471404002396

 

En käytä hissiä, jollei ole pakko. Lehtifirmamme sijaitsee toimitalon kolmannessa kerroksessa ja kipitän aina portaat ylös ja alas.

 

Olin 2000-luvun alussa (hetken) töissä mainostoimistossa, joka sijaitsi Helsingin Autotalon ylimässä kerroksessa. Olisko ollut 10 kerros vai oliko niitä enemmänkin, ei jaksa nyt muistaa.

 

No, tein kuitenkin työpäivän aikana useita porraskävelyharjoituksia ja kunto olikin rautaa. Liekö siinä syy lyhyeen työuraani ko.firmassa:-)

 

Entisellä kesämökillämme oli päärakennuksen ja rannan välillä yli 50 rappusta ja niitähän tuli päivän aikana (kirjaimellisesti) juostua ylös-alas lukemattomia kertoja. Kesän jäljiltä kunto oli (taas) rautaa.

 

Se toinen päivän uutinen liittyy paljain jaloin kävelyyn. Kauppalehdessä julkaistun artikkelin mukaan se parantaa muistia.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/riisu-kengat-ja-tyomuistisi-paranee-15-minuutissa/pMeDmc4s?ref=twitter:9c46%3Fref%3Dfacebook:2f6c

 

Parin viikon kuluttua juhlin 2000.blogikirjoitusta. Pian sen jälkeen onkin aika julkistaa uudet nettisivut…

 

 

Tuloksia

August 19, 2016/2 Comments/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Elokuun Juoksija on ilmestyi tänään.

 

Uudessa lehdessä on mm.maastokenkätesti, jossa olemme ruotineet yhdeksän maasturia..ja mukana on myös ostajan vinkit.

 

Yestivoittaja on VJ Amas 2, joka on muuten suomalainen kenkä! Kenkä on suunniteltu Suomessa ja nämä kengät kehittäneet heput ja heidän firma tunnetaan myös hyvin mm.Sarva-merkkisistä nastakengistä.

 

Muita erittäin hyvin pärjänneistä polkujuoksukenkiä olivat Icebug, Inov-8 sekä la sportiva Akasha-kengällään.

 

Olin mukana myös tämän vuoden testijengissä, mutta en löytänyt itselleni ns.kympin kenkää. Edellisinä vuosina olen. Esimerkkinä vaikkapa La Sportivan Bushido ja Helios SR. Ja onhan niitä muitakin…

 

Kävin tänään kahden tunnin lenkillä. Viikonloppuna on tarkoitus vetää pari hyvää pitkää lenkkiä, kuten sunnuntaina Nuuksion Pitkäjärven ympäri.

 

Hyvää viikonloppua!

Page 905 of 1564«‹903904905906907›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • Numerolappu rintaan 2027?
  • Tärkeä apu…
  • Nova 4 sisäänajo
  • Bodia!
  • Kenkätestausta

Archives

Scroll to top