Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Sitku

August 25, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

“Surullista on, jos kaikki unelmat on jätetty toteutettaviksi eläkevuosina, mutta aika loppuukin kesken”.

 

Näin sanoo lääkäri Juha Hänninen tämän päivän netti-Hesarissa. Ja jatkaa..

 

“Kuoleman hetkellä ihmiset katuvat tekemättäjättämisiä”. Hänninen tekee töitä saattokodissa eli tietää mistä puhuu.

 

Ei siis jätetä unelmien toteuttamista hamaan tulevaisuuteen vaan aloitetaan niiden toteuttaminen just nyt. Heti. Oikopäätä.Viipymättä. Välittömästi.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1398227301322?jako=035c4f9ac05ad8aef4a42145b6fb681a&ref=tf_iHSiltapuluboksi&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltapulu.fi&utm_medium=tf-desktop

Itsetunto

August 24, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Lueskelen..vanhasta tottumuksesta…markkinointi-ja mainonta-alan julkaisua, M&M-lehden nettisivua. Siirryin jo pari vuotta valmistumiseni jälkeen media-alalle, jolla olen viihtynyt aina näihin päiviin asti.

 

Tutkimusten mukaan, päivittäisten urheilusuoritusten päivittäminen Facebookiin ei olekaan ihan yhtä siistiä, kuin joku voisi kuvitella. Tällainen henkilö kärsii (?) huonosta itsetunnosta ja on narsisti. Se, koskeeko tämä myös bloggaajia..sitä tämä tutkimus ei kerro.

 

Kaveripiirissä on aika monta ahkeraa sporttaajaa eikä heistä kukaan jakele harjoitustietojaan kavereiden “iloksi”, joten lienen säästynyt itsetunnottomilta narsistikavereilta.

 

http://www.marmai.fi/uutiset/jaatko-urheilusuorituksesi-somessa-tasta-se-kertoo-6575487

 

PS. Kieroilmaisua käyttäen, eräs aavikoihin ja jäätiköihin (pakko-)mieltynyt mieshenkilö juoksi tiistaina 2h20minsan lenkin. Kivaa kuulemma oli.

Välttämätön paha?

August 22, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Juoksija-lehdessä esitellään usein ns.tavisliikkujia. Elokuun lehden kasvona on yrittäjä-juoksija-triathlonisti Timo Lappi.

 

Timon lähestyminen liikuntaan on mukavan ei-tosikkomainen, mutta kuitenkin sopivan tavoitteellinen. Hän puhuu mm.riittävän levon ja palautumisen puolesta a´la “kovat jätkät ja tytöt nukkuvat paljon”. Palautumiseen ei pitäisikään suhtautua välttämättömänä pahana.

 

“Uni palauttaa elimistön rasituksesta ja väsymyksestä ja tasapainottaa hermoston toimintaa. Se vahvistaa vastustuskykyä aktivoidessaan sairauksien ja tulehdusten torjuntamekanismeja elimistössä. Se vaikuttaa myös muihin elimistön säätelyjärjestelmiin, kuten hormoneihin” (Lähde: Suomen mielenterveysseura).

 

Vielä kymmenen vuotta sitten en pitänyt palautumispäiviä. Juoksin lähes aina ja kaikkialla. Olin myös telakalla nykyistä useammin ja rasituksesta tai vammoista palautuminen kesti (harmittavan) kauan.

 

Joitakin vuosia sitten siirryin kuusipäiväiseen juoksuharjoitteluun ja kas kummaa, vammat ovat tipotiessään (koputan napakasti puuta), mutta kunto on vähintään yhtä hyvä kuin taannoin.

 

Juoksin viikonloppuna kaksi 25 kilsan lenkkiä, joista toinen oli melko kovavauhtinen ja toisen vedin vähän leppoisammin. Tänään sit palautellaan. Kävelen varmaan about tunnin lenkin, that´s it.

 

Tiistaina taas baanalle akut hyvin ladattuina!

 

 

 

 

 

 

 

 

Page 904 of 1564«‹902903904905906›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • Numerolappu rintaan 2027?
  • Tärkeä apu…
  • Nova 4 sisäänajo
  • Bodia!
  • Kenkätestausta

Archives

Scroll to top