Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Erakko

April 14, 2017/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

On sanonta, jonka mukaan “Mitä pidempi matka, sitä tyhmempi jätkä”.

 

Totta tai ei, mutta se on tosi, että naiset pärjäävät jopa miehiä paremmin tosi pitkissä ns.ultrasuorituksissa.

 

Jenkkiläinen Pam Reed (jolla on muuten suomalaisjuuret) on voittanut erään brutaaleimman juoksukisan Badwaterin, joka on 135 mailin juoksu kohtuu epäinhimillisissä oloissa Yhdysvaltain Death Walleyssä.

 

Puolisoni Kirsi Montonen juoksi yli 1000 kilsaa Kalaharin helteisessä autiomaassa 20 päivän aikana. Kirsiä oli kirittämässä kaksi miestä, joka ei varmaankaan helpottanut tehtävää. Ja jokainen metri juostiin…

 

Pidin eilen juoksulepopäivän, joka teki eetwarttia. Tänään mentiin taas reilusti yli 2h pitkin Espoon metsiä. Kävin koejuoksemassa pari uutta metsä-pikataivalta ihan omaksi iloksi sekä juoksukouluani varten.

 

Siinä metsässä ryynätessäni bongasin teltan, jossa varmaan asuu jonkin sortin erakko. Paikka on erittäin huolellisesti valittu, sillä se on reilusti polkuverkoston ulkopuolella.

 

Aikoinaan näitä metsien miehiä oli Espoossa todella paljon.

 

Juoksin tämän päivän lenkin VJ Amaksilla. Nimi VJ ei sano muille kuin suunnistajille varmaan yhtään mitään. VJ:n maastokengät tulevat samasta firmasta kuin Sarvan nastalenkkarit.

 

 

Pirttimäessä

April 13, 2017/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Eilen tuli koluttua Pirttimäkea, joka sijaitsee siis Bodomjärven lounaispuolella, ihan huolella.http://www.visitespoo.fi/fi/palvelu/pirttimaen-ulkoilualue/

 

Juoksin siellä juoksukoululaisten kanssa noin 16 kilsaa ja sen lisäksi vielä noin 9 kilsan extra-etapin.

 

Pirttimäki on ulkoilumestana ihan mahtava. Sieltä löytyy helposti edettävää hiekkatietä, jota pitkin pääsee vaikkapa Nuuksion Solvallaan. Ja sitten on niitä kinttu-ja hevospolku, joita itse mieluusti koluan.

 

Pienenä miinuksena todettakoon, että Pirttimäkeen vievältä Kunnarlantieltä löytyy varmaan Espoon surkein tieosuus. Se on tarkemmin sanottuna Oittaan ulkoilualueen ja Pirttimäen välillä. Onkohan se viimeksi asvaltoitu 1950-luvulla?

 

Pidän tänään juoksuvapaan päivän. Olen lisännyt harjoitusmääriä ja tehoja huhtikuun alkupuolen aikana ja nyt on syytä vetää hieman happea, etteivät paikat prakaa.

 

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!

 

 

 

Gutaa

April 11, 2017/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Kyllä teki gutaa!

 

Juoksin kaverini Flinkin Mikan kanssa tasan 1,5h poluilla, kallioilla ja hiekalla.

 

Vaikka oltiin Espoon kamaralla, niin silti tällaiselle aboriginaalillekin löytyi uusia polkuja. Oli varmaan yksi parhaista lenkeistä tän vuoden puolella, ellei jopa paras.

 

Pidosta piti huolta Sarvan D´vil-kengat, joilla voi juosta huoleti vaikka märällä kalliolla. Ei taatusti lipsu.

http://www.juoksija-lehti.fi/Kenk%C3%A4klinikka.aspx

 

Hyvän metsäraatamisen jälkeen maistuu pulla ja kaakao. Ja tietysti myös hieman terveellisempi vaihtoehto eli marjaisa smoothie kauraryynien kera.

 

 

 

 

 

 

 

Page 838 of 1565«‹836837838839840›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • “Niin sä sanoit vuosi sitten”
  • Kisakatsomossa
  • Numerolappu rintaan 2027?
  • Tärkeä apu…
  • Nova 4 sisäänajo

Archives

Scroll to top