Hyvät matkustajat…
..kiinnittäkää turvavyöt, laskeudumme pian Pohjoisnavalle.
Tämän päivän blogi alkaa melko lennokkaalla videokuvapläjäyksellä Pohjoisnavalta (varoitus: ei herkkohermoisille tai lentopelkoisille)
Videon perusteella kova sivutuuli pisti koneen hienoon sladiin. Kymmenisen vuotta sitten, kun tuolla kävin, keli oli huomattavasti parempi. Jouduimme (tosin) odottamaan Huippuvuorilla Pohjoisnavalle lentoa noin vuorokauden, sillä sää navalla oli kehnonlainen.
Juoksin eilisellä lenkillä New Balancen 1080 -kengillä. Ne ovat todella hyvin (jopa liian..) vaimennetut kengät, mutta rullaavat mainiosti. Jostain syystä en pidä niistä asvaltilla, mutta hiekkatiellä yksnollakasinollilla juoksee mielikseen.
Saan lähiaikoina 2XU:lta kompressiohousuja henkilökohtaiseen testiin. Tykästyin erääseen 2XU:n kompressiohousuun viime syksyn Juoksijan testissä. Kyseessä oli malli, joka soveltuu parhaiten vilpoisiin keleihin, joten niistä ei ole iloa aavikkojuoksun aikana.
2XU:lla on kuitenkin laaja mallisto ja sieltä löytyy varmasti useampiakin malleja, joita voisin käyttää kuumissakin olosuhteissa.
Juoksen kolmen seuraavan päivän aikana pitkät lenkit. Nyt lähden niistä ensimmäiselle…

