Elämä on valintoja
Luin Ylen sivuilta jutun, jossa puhuttiin puuvillan tuottamisesta. Ei mitään kivaa luettavaa ihmisten tai luonnon kannalta. http://yle.fi/uutiset/3-9343562
Elämä on valintoja. Jos se, miten vaate on tuotettu kiinnostaa, niin esimerkiksi bluesign-merkillä varustetut vaatteet voivat olla hyvä valinta.
Sieltä löytyvät ainakin outdoor-valmistajista sellaiset tuotemerkit kuin Marmot, Haglöfs ja Patagonia. Se, että tuotemerkin nimi löytyy oheisesta listasta ei kerro sitä, ovatko kaikki valmistajan vaatteet bluesign-arvolla tuotettuja. Se näkyy vasta itse tuotetta ostaessa eli onko vaatteessa em.merkki.
Näyttää siltä, että ulkomaiset bränditalot ovat ottaneet eettiset asiat ihan tosissan viime vuosien aikana. Suomalaiset tulevat tässäkin jälkijunassa. Miksi ruotsalaiset ja norjalaiset kepittävät meidät tälläkin saralla? Hyvästä brändistä kun saa paremman hinnan ja katteen.
Ei kun lenkille!

