Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Kyl on kivaa

December 14, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Tänään saa(no saa muinakin päivinä, mutta nyt on hyvä syy..) juosta kaksi lenkkiä.

Eka on jo takana. Iltapäivällä on toisen vuoro. Auto on nimittäin huollossa ja juoksen sieltä ja sinne tämän päivän kuluessa. Juoksukeli oli mitä mainioin. Yöllä oli satanut räntälunta, joka antoi toisi hyvän pidon. Sain juosta aamulla myötätuuleen eli iltapäivällä on tiedossa vastaista.

 

Huomennakin on kivaa. Teen pikapiipahduksen Ouluun, jossa käyn luennoimassa Koulutuskeskus Pohtossa. Aiheena mm.tavoitteet. Ruuhkaisimpina vuosina luennoin useita kymmeniä kertoja, mutta viime aikoina olen tehnyt keikkoja harvakseltaan.

 

Olin jossain vaiheessa luentojen suhteen vähän ylikunnossa. Siihen saattoi vaikuttaa sekin, että kirjoitin aiheeseen liittyvän (motivointi-)kirjan, joka vei aika paljon mehuja,

Tauko

December 13, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Työkiireistä johtuen lenkit jää (ja jäi) väliin niin maanantain kuin tiistainkin osalta.

 

No, juoksen keskiviikkona kaksi lenkkiä. Palataan niihin ja ehkä muihinkin tunnelmiin huomenissa.

Kylmää kuin…

December 11, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

..jääkarhun takapuolessa? Erään ennusteen mukaan talvesta olisi tulossa pitkä ja kylmä.

Pohjoisnapaa kiertää napapyörre ja sillä on merkittävä vaikutus pohjoisen alueen lämpötiloihin. Näin kertoo Tieteen Kuvalehti ja sen artikkeli

“Napapyörre tuo tullessaan erityisen pitkän ja kylmän talven “

 

http://tieku.fi/luonto/ilmastonmuutos/napapyorre-tuo-tullessaan-erityisen-pitkan-ja-kylman-talven

 

Et sellainen ennuste. No, se on ihan varmaa, että reilun viikon kuluttua on talvipäivänseisaus eli päivä pitenee minuutti minuutilta.

 

Eikä siinä mitään jos tulee kylmä talvi. Olisi nimittäin kiva päästä jäällekin juoksemaan.

 

Olen useana talvena juossut melko pitkiäkin lenkkejä meren jäällä. Yksi parhaista muistoista on vuodelta 2014, jolloin juoksimme Kirkkonummen Porkkanlanniemeltä Espoon Ruukinrantaan kaverini Raunon kanssa. Olin niin loppu sen juoksun jälkeen, että ei mitään rajaa. Kilsoja kertyi ainakin 40 ja selässä oli reppu, jossa oli vaihtokamat ja ruokaa, jos vaikka sattuisi putoamaan jäihin…

 

Mikäli talvi jatkuu kylmänä, niin juoksemme ihan varmasti saman reitin tänäkin talvena. Sen jälkeen sauna ja asiaan kuuluva juoma maistuvat ihan parhaalta.

 

Tänään juoksin kaksi tuntia. Ja hauskaa oli!

 

 

Page 875 of 1564«‹873874875876877›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • Kisakatsomossa
  • Numerolappu rintaan 2027?
  • Tärkeä apu…
  • Nova 4 sisäänajo
  • Bodia!

Archives

Scroll to top