“Niin sä sanoit vuosi sitten”
Juttelin ex-duunikaverin kanssa, jonka kanssa tehtiin pitkään mm. Juoksija-lehteä.
Kerroin hänelle, että pistän ensi vuonna pisteen jäätikköjuoksuille ja samoin aavikko…
Tähän steitmenttiin hän vastasi, “niin sä sanoit vuosi sitten”.
Totta.
Ja sanoin monille muillekin.
Jäätiköiden ja aavikoiden taakse jättämisessä on samoja piirteitä kuin työpaikan vaihdossa.
Mulle tulee ensi vuonna täyteen 20 vuotta aavikkoja ja jäätikköjä. Jo sitä ennen (2003) jätin korporaatiomaailman ja omistauduin juoksemiselle.
Se on aika pitkä periodi.
Sitten Pohjoisnavan (2007) olen nähnyt ja kokenut asioita, joita en olisi voinut tuolloin kuvitellakaan.
Ja vaikka kuinka katselisin (ja olen kuulkaa katsellut) maapallon karttaa, niin minulle ei tule mieleen yhtään paikkaa, jossa haluisin juosta….
….kokoamani ja rahoittamani retkikunnan kanssa!
Mutta…voin lähteä juoksuvaeltamaan vaikkapa Nepaliin tai johonkin muuhun mielenkiintoiseen paikkaan, mutta en missään nimessä retkikunnan kanssa.
Työpaikka siis vaihtuu ensi vuonna, mutta mitä kaikkea seikkailujuoksija tekee tulevina vuosina, niin siihen palaamme myöhemmin.
Sen voin paljastaa, että kaikkea inspiroivaa ja mielenkiintoista on kuitenkin edessä….
PS. Blogitoimitus pitää viikonlopun mittaisen breikin…

