Profiili
Lukeepa sitten Runners Worldia tai kotimaista Juoksijaa, niin huomio kiinnittyy siihen, että molemmissa lehdissä on melko paljon mainoksia. Mainostajat ovat vuosi vuodelta lukeneet paremmin kotiläksynsä ja pitävät juoksijoita kiinnostavana kohderyhmänä.
Yhdysvalloissa julkaistiin pari päivää sitten “National Runner Survey” eli kansallinen juoksututkimus. Tutkimus tarkastelee mm.aktiivijuoksijoiden elämäntapaa ja kulutustottumuksia. Se suoritetaan kerran kahdessa vuodessa Running USA-organisaation toimesta.
Juoksijat ansaitsevat keskimääräistä (selvästi) paremmin ja ovat myös paremmin koulutettuja, kuin ei-juoksevat maanmiehet-ja naiset. Aktiivijuoksijat treenaavat 213 päivän aikana/vuosi ja juoksevat yhteensä noin 2000 kilsaa vuoden aikana..eli aika paljon.
Tyypillinen naisjuoksija on iältään noin 38v.ja lempijuoksumatka on puolimaraton. Hän ostaa kolme juoksukenkäparia/vuosi (2,9) ja lempimerkki on Asics,Brooks tai Saucony.
Keskivertomies on lähes 44v. ja myös hän diggaa puolimaratoneista. BMI (Body Mass Index) on hieman alle 25 ja juoksumatkaa sujuu mieluiten Asicsin, Brooksin tai Nike-merkkisten kenkien kanssa.
Edellä mainitut tutkimustulokset ovat samansuuntaiset Juoksija-lehden kanssa. Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan Juoksijan keskivertolukija on 30-49v, erittäin hyvätuloinen ja opinnotkin ovat maistuneet.
Kasvatan tänään takalistolihaksia muutamassa palaverissa, mutta ehtinen myös tunnin lenkille.