Aika usein kuulee sanottavan, että Suomessa saa huonoa palvelua. Olen kyllä toista mieltä.
Olen lennellyt ristiin ja rastiin pitkin&poikin maapalloa ja olen tullut vuosi vuodelta entistä enemmän Finnair-faniksi. Varsinkin Afrikassa saa olla tosi tarkkana. Mikäli istuinpaikka on käytävän vieressä, niin jalkoja ei kannata lepuuttaa käytävällä, sillä lentohenkilökunta ajaa tarjoiulukärryillä surutta jalkaterän päältä, jos se on tiellä. Ja ne tarjoilukärryt on sieltä raskaimmasta päästä.
Juostessani tammi-helmikuun aikana Saharassa sain Sampo Pankista ihan loistavaa palvelua. Rahan lähettäminen esim. Mauritaniaan on poikkeuksellisen hankalaa, sillä heidän pankeillaan on ns.välittäjäpankkeja, joiden kautta raha viimein ohjautuu oikealle tilille. Tai sitten ei.
Maksoin mauritanialaiselle yhteistyökumppanille joulukuussa sievoisen summan varmistaakseni, että he ovat vastassa meitä Marokon ja Mauritanian välisellä rajalla.
Sain juoksun aikana Mauritaniasta tiedon, että rahoja ei ole näkynyt..eikä meillä ole mitään syytä olettaa, että he ovat edes vastassa. Tätä episodia käsitellään varsin mittavasti “Seikkailujuoksija-kirjassa”, mutta voin sanoa, että siellä Saharassa joutui keskittymään moneen muuhunkin asiaan kuin juoksemiseen. Sampo Pankin Marko Nenonen auttoi minua & tiimiä maksuliikenneasioissa todella paljon juoksun aikana. Kiitos vielä kerran!
Viimeinen hyvä palvelukokemus on eiliseltä. Ostin stylen postilaatikon K-Raudasta. Edellinen meni (osin) rikki kiitos Hesarin jakajan, jolla ei kokemukseni mukaan ole ihan kaikki murot kupissa eikä ne lusikatkaan taida olla laatikossa.
Asensin postilaatikon tien kupeeseen huomatakseni, että lodjun lukko ei toimi. Vaikka päällä oli T-paita, niin hihahan siinä paloi. Soitin K-Rautaan ja ilmoitin viallisesta tuotteesta. Sieltä ilmoitettin, että tuo tuote tänne ja saat uuden heti tilalle. Loistavaa!
Juoksin eilen kevyen 1h lenkin. Tänään treenataan taas kunnolla!