Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Riistaa

January 20, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Olen paasannut, julistanut, maanitellut, turissut…näiden vuosien aikana hyvän laadun puolesta.

 

Sillä asialla olen tänäänkin. Tein jo aikaa sitten päätöksen, että en osta & syö muuta lihaa kuin kotimaista riistaa. Ja tämä päätös on pitänyt.

 

Jospa nyt vaan näkisitte muikean ilmeeni, sillä sain tänään ihka-aitoa, Inarissa kasvatettua kylmäsavustettua poronlihaa, jota kelpaa veistellä ihan vaan huikopalaksi, leivän päälle tai…

Etusivu

Otan muuten ko.tuotetta ihan saletisti mukaan seuraavalle aavikkoseikkailulle. Siinä juoksun aikana on kiva veistellä siivu poikineen, sillä nälkähän on aina näillä reissuilla vieraana..

 

Ihan samoin otan matkaevääksi suomalaista hunajaa sekä marjajauheita, joita sekoittelen kaurapuuron sekaan.

 

Juoksin tänään hienon maastolenkin 15 asteen pakkasessa. Nyt lähden pihalle klapien kanssa reuhtomaan. Pitääpä katsella samalla pohjoiselle taivaalle…

 

 

Klapikone

January 18, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Olen kirjoittanut tähän blogiin nyt 1800 kertaa ja vähintään pari sataa kertaa olen muistuttanut siitä, että pidän maanantait juoksuvapaana.

 

On tässä vuosien varrella osunut muutama maanantailenkki, mm.aavikolla:-) En v iitsi sanoa retkikunnan jäsenille, että by the way, meikäläinen pitää maanantain lenkkivapaana…

 

Lenkkivapaa ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi treenata jollain muulla tavalla. Teen maanantaisin lihaskuntotreenin. Se voi olla soutamista, joka lienee ainoa sisälaji, jota viitsin tehdä. Usein lihaskuntotreeni on jotain ulkosalla tapahtuvaa, hikeä irroittavaa toimintaa.

 

Tänään se on lumitöiden tekemistä ja klapien kantamista. Meille tulee tänään jokunen kuutio klapeja, jotka pitää roudata samoin tein sisävarastoon.

 

PS. Varokaapa vaan, helmikuu koittaa muutaman viikon kuluttua. Tämän päivän lehden mukaan kalma osuu kohdalle todennäköisemmin helmikuussa, juhannuksena ja jouluna.

 

Älä mene meren jäälle!!!

January 17, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Luin juuri netistä retkiluistelijoiden varoituksen heikoista jäistä (merellä). Tässä se on:

 

TOISTAMME VAROITUKSEN:

Valkoinen lumi ja auringonpaiste houkuttelevat nyt meren jäälle mutta ÄLÄ MENE!

Kokeneet retkiluistelijamme ovat tänään lauantaina kartoittaneet jäätilannetta Porvoon ja Porkkalan välisellä alueella ja varoittavat kaikkia ihmisiä rannikkojäistä: eristävän lumikerroksen alla on monin paikoin vain pari senttiä jäätä, joka ei kanna ihmistä.

Lumen peittämä jää on aina vaarallista ja nyt erityisen vaarallista! Ilman jääsauvaa, kavereita ja täydellisiä turvallisuusvarusteita saaristojäälle ei pidä mennä!
Saa jakaa!

 

Juoksin tänään osan lenkistä Espoon rantaraittia välillä Saunalahti-Laurinlahti.

 

Meren jäällä oli yllättävän paljon porukkaa….

Page 966 of 1563«‹964965966967968›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • Nova 4 sisäänajo
  • Bodia!
  • Kenkätestausta
  • Mikä niissä jäätiköissä oikein vetoaa?
  • On arki tai pyhä…

Archives

Scroll to top