Maksettu sisältö
Luin tiistaina -aamukahvia hörppiessä- Outside-lehden nettisivulta artikkelin “Everything You Need to Know About Running in the Heat”.
Kahlasin artikkelin läpi suurella mielenkiinnolla, sillä mun tittelihän pitäisi olla aavikkojuoksija.
No miksi käytän titteli on seikkailujuoksija? Siksi, että minut ristittiin ennen Pohjoisnavalle lähtöä “extremejuoksijaksi”. En pitänyt siitä tittelistä, joten keksin “seikkailujuoksijan”.
Juoksupummikin kävisi…
Takaisin Outsiden artikkeliin. Itse jutussa ei ollut mitään minulle uutta, mutta eräs toinen asia kiinnitti huomioni.
Kyseisen artikkelin sponsorina on Under Armour, suuri kansainvälinen urheilurätei (ja muuta) valmistava yritys.https://www.outsideonline.com/2412939/everything-you-need-know-about-running-heat
“Sponsor content” eli sponsorin maksama sisältö lisääntyy tulevaisuudessa myös suomalaisessa mediassa. Itse asiassa se on kaupalliselle medialle yksi parhaista keinoista selvitä perinteisemmän mainonnan vähetessä.
Outside-lehti saa pisteet siitä, että he kertovat avoimesti Under Armourin osallisuudesta ko.artikkelissa.
Sponsoroitujen sisältöjen julkaiseminen on erittäin ok, kunhan se kerrotaan lukijoille.
Muistan lukeneeni tutkimuksen, jossa kävi ilmi, että nuoret lukijat hyväksyvät maksetun sisällön, kun taas varttuneemmat suhtautuvat siihen penseämmin.
Maanantain piti olla sporttailusta vapaa, mutta kun energiaa tuntui riittävän, niin nostin kapeille hartioilleni ison repun, joka on täynnä halkoja ja läksin 2 tunniksi samoilemaan poluille.