Numerolappu rintaan 2027?
Kirjoitin aikoinaan monia kenkätestijuttuja Juoksijaan ja mainitsin niiden yhteydessä, että uudet juoksukengät kannattaa ajaa sisään rauhallisesti, jotta jalat saavat rauhassa totutella niihin.
Mulla on siis uudet Merrellin Nova 4 -jalkineet.
Kävin juoksemassa niillä jo maanantaina ensimmäiset kilometrit ja lenkin loppuvaiheessa pääsin jo niiden osalta jyvälle. Olen jatkanut kenkien sisäänajoa sen jälkeen.
Kokemusta on Nova kolmosistakin, mutta uusi nelosversio poikkeaa niistä melko paljon.
Kenkä on aiempaa rullaavampi, kantakuppi on ihan uudenlainen ja samoin vaimennus.
Kaikkien edellä mainittujen osalta kehitys on ollut hyvin myönteinen.
Sain samalla maahantuojalta mm. uusia juoksupaitoja ja shortseja.
Ne ovat valmistettu Merrellin Sky Running Teamille, siis pro-juoksijoille, jotka kisaavat kaikista haastavimmissa vuoristo-olosuhteissa.
Ja sen kyllä huomaa…
Mikäli palaudun ensi vuoden huhtikuun jäätikköjuoksuista nopsaan, niin saatan pistää (pitkästä aikaa) numerolapun rintaan ja juosta toukokuun Bodom Trailin pikamatka eli 12 km.

