Jukka Viljanen
  • Tervetuloa
  • Jukka
  • Adventures
    • Kalahari Adventure Run 1000 km
    • Etelänapamanner
    • Libyan Sahara
    • North Pole Marathon & North Pole Bike Extreme
  • Blogi
  • Tilaa Jukka puhujaksi
  • Contact
  • Partners
  • Search
  • Menu Menu

Haipakkaa…

March 31, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

Olen ollut parin viimeisen päivän ajan varsin menevä mies. Fokuksessa on tietenkin seuraava aavikkojuoksu, jonka edistämistä on tehty niin “kabineteissa” kuin lenkkipoluilla. Jälkimmäistä edellistä vähemmän…

 

Juoksin keskiviikkona kaksi lyhyttä lenkkiä, joista molemmat Helsingin keskuspuistossa. Suunnittelin ensimmäisen lenkin aikana reitin, jonka sitten toteutin juoksukoululaisten kanssa pari tuntia myöhemmin. Mulla on taas ihan mahtavia oppilaita, joden kanssa tähdätään Pyhätunturin juoksukisaan.

 

Eipä tässä nyt muuta, nyt baanalle ja kohti seuraavaa neuvottelua.

 

 

“Puoli vuotta…

March 28, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

..menee ihan hurahtamalla”, sano Viljanen kun seuraavaa seikkailujuoksua odotteli.

 

Sen verran on siis aikaa valmistella monen monituista asiaa, ennen kun lennän viilenevästä Suomesta kohti kuumaa aavikkoa.

 

Olen ottanut muutaman päivän lomaa juoksuun liittyvistä valmisteluista, mutta heti huomenna on siihen liittyvä palaveri.

 

No treenattu toki on; viimeksi tänään aamulla kiskaisin sellaisen 1h50minsan lenkin. Olen varmaan viimeksi loppu syksyllä juossut niin paljon kun nyt viimeisen neljän päivän aikana.

 

Seuraavat kaksi päivää himmailen. Tiistai on lenkkivapaa ja keskiviikkona vedän juoksukoululaisille iltatreenit, mutta lopuviikkon aikana palataan pitkine lenkkien pariin.

Pienet pannut

March 27, 2016/in Uncategorized /by Jukka Viljanen

En oikein löydä oikeaa sanaa kuvaaman niitä olosuhteista, joita tänään Kirsin kanssa koimme Nuuksiossa.

 

Tavoite oli tuttu, juosta Nuuksion Pitkäjärven ympäri. Vaikka siirsimmekin kelloja kesäaikaan, niin kyllä ainakin Nuuksion metsissä eletään vielä vahvasti talviaikaa.

 

Jo ensimmäinen pari kilsaa osoitti, että liukasta tulee päivän lenkillä olemaan. Kumpikaan meistä ei käyttänyt nastakenkiä. Kirsillä oli La Sportivan Heliokset ja minulla retkiluistimet nimeltään Vasque, joita käytetään myös maastojuoksussa…

 

No, muista kamoista sen verran, että reppuna minulla oli Camelbakin “Marathoner”, joka on vimpan päälle hyvä reppu. Kuljetin vettä Camelbakin Podium-pullolla, joka mahtuu hyvin repun etutaskuun. Pullon suukappale on parantunut niistä ajoista, kun meikäläinen juoksi Kalaharin halki. Toisessa etutaskussa kannoin pari geelia (Honey Stinger,Clif sekä sekalaista muuta naposteltavaa, kuten taateleita ja kaurakeksiä.

 

Bridgedalen Qw-ik on sukka, jota olen testannut muutaman viimelenkin aikana. Toimii..ja lähtee aavikolle mukaan.

 

Paitana Acliman merinovillapaita, takki Patagonialta ja lippis samasta firmasta. Ihmettelen vaan, että miksi valkoisesta lippiksestä on tullut jo lievästi keltainen. Valuukohan päästä jotain muutakin kuin hikeä?

 

Reitti oli siis pääosin todella liukas. Vedin ylängöllä, jossa ei ollut liukasta komeat lipat. Sain onneksi kaadettua ruhoni lumikasan päälle enkä kivikkoon. Siitä pisteet!

 

Päästyämme Solvallan kohdalla ja sirryttyämme ulkoilureitille (Reitti 2000) maasto muttui osin sohjoiseksi, mutta kyllä siinä pystyi ihan hyvin juoksemaan.

 

Palauttuamme lähtöpaikalle (Nuuksioon maja) aikaa oli kulunut tasan 3h15min.

 

 

 

 

Page 945 of 1564«‹943944945946947›»

Seikkailujuoksija

Recent Posts

  • Tärkeä apu…
  • Nova 4 sisäänajo
  • Bodia!
  • Kenkätestausta
  • Mikä niissä jäätiköissä oikein vetoaa?

Archives

Scroll to top