Fix if it´s broken
Vanhan (ja hyvän) sanonnan mukaan, “don´t fix it if it´s not broken”.
Jos ja kun joku tuote menee rikki, niin voisko tuotteen korjata eikä viskata menemään? Jos minulta kysytään, niin kyllä.
Kirjoitin aiemmin, että erään tutkimuksen mukaan englantilainen nainen käyttää vaatepartta vain seitsemän kertaa ja heittää sen pois -ostaakseen jotain uutta tilalle.
Ei tässä kannata kuitenkaan osoitella sormella englantilaisnaisia, sillä näinhän me muutkin toimimme.
Se miksi me näin toimimme ansaitsee ihan oman blogikirjoituksen.
No, muutama yritys yrittää herätellä meitä kuluttajia (ex.kansalaisia) toimimmaan hieman vastuullisemmin. Amerikkalainen Patagonia ja suomalainen outdoor-vaatteita valmistava Sasta.
Patagonian toiminnasta voi lukea vaikkapa täältä.http://www.newyorker.com/business/currency/patagonias-anti-growth-strategy
Suomalainen Sasta tarjoaa korkeatasoisille vaatteilleen korjauspalvelua, josta voi lukea lisää oheisen linkin takaa..http://www.sasta.fi/suomi/materiaaliopas/korjauspalvelu
Niin ja terveiset täältä Lapin tuntureilta. Saavuimme eilen illalla Pyhätunturille ultramaratonin mittaisen (13h) ajon jälkeen.
http://pyha.fi/