Sponsoreita….
…onko heitä?
Olen jutellut menneen vuosikymmenen aikana usean kotimaisen seikkailijan kanssa.
Sellaisten, jotka ovat jo vakiinnuttaneet asemansa ja sellaisten, jotka haluavat siihen asemaan.
Mikäli seikkailullinen henkilö haluaa päästä tavoitteeseen, niin hänellä on oltava vahva kassa tai ulkopuolisia rahoittajia.
Useimmat tarvitsevat tukijoita, yhteistyökumppaneita eli siis sponsoreita. Mutta kuinka moni sponsori tarvitsee seikkailijaa?
Asetelma tulisikin kääntää päälaelleen. Miksi ihmeessä joku lähtisi sponssaamaan minua, mitä hän/he siitä hyötyisivät, mitä hyötyjä minä voin heille tarjota ja niin edelleen? Näiden asioiden miettiminen vaatii monelta suurta asennemuutosta.
Tällä hetkellä minulla on tasan yksi yhteistyökumppani seuraavalle seikkailulle.
Etsin vielä muutamaa kumppania, joille en voi esimerkiksi tarjota näkyvyyttä (mahdollisessa) dokumentissa, sillä se olisi toteutuessaan epäkaupallinen projekti.
On siis keksittävä heille muita konkreettisia hyötyjä, joilla he voisivat saada rahoilleen katetta. Miten se tapahtuu?
Esimerkiksi puhumalla ihmisten kanssa, joilla on näkemystä ja kokemusta onnistuneista seikkailuprojekteista…ja juttelemalla avoimesti päättävissä asemissa olevien ihmisten kanssa siitä, miten yrityksiä voi palvella. Ei tää mitään rakettitiedettä ole.
Uusi (pitkä) treenijakso alkaa tänään. Otan alun iisisti. Maksimissaan 1,5 h kevyttä lenkkiä maastossa.