Sponsoreita onko heitä?
Jos joku luulee, että seikkailujuoksijan duuni on yksikseen puurtamista, niin hän on totaalisen väärässä.
Se on nimittäin juuri päin vastoin.
Tarvitsen apuja esimerkiksi sponsoreiden hankkimiseen.
Minun on vuosi vuodelta aina vaan vaikeampi myydä itseäni potentiaalisille yhteistyökumppaneille.
Mistä lie sekin johtuu?
Jos sponsorimanagerin homma kiinnostaa, niin yhteydenotto…. jukka.viljanen@sportman.fi
Ja sitten on minulle vielä vaikeampi rasti, sosiaalinen media.
Minulla on Instagramissa kokonaista neljä postausta. Facebookista olen vähentänyt kavereiden määrää jo rutkasti ja työ on vielä kesken.
Sponsorit haluavat, tai ainakin osa heistä, mittavaa näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
Tämä on minulle paha rasti, sillä oman elämän jakaminen sos. mediassa ei vaan oikein nappaa.
Lähetin alkuviikosta sponsorihakemuksen eräälle kansainväliselle yritykselle. Mikäli he siihen vastaavat, niin ensimmäinen kysymys voi liittyä sosiaalisen median näkyvyyteen. He tuskin heittävät hattujaan ilmaan kuullessaan, että minulle on Instassa 174 seuraajaa.
Ja ne neljä postausta….
No, kaikkiin asioihin löytyy aina ratkaisu.
Teen sponsoreiden kanssa toiminnallista yhteistyötä, jolloin nämä sosiaalisen median asiat eivät nouse niin merkittävään rooliin.
Toiminnallinen yhteistyö tarkoittaa sitä, että tuotan heille erilaisia palveluja. Tästä esimerkkinä luennot, muut esiintymiset vaikkapa asiakastilaisuuksissa, mediayhteistyöpäivät jne.
Tuotan heille myös filmimatskua reissuiltani, joita he voivat käyttää haluamallaan tavalla.
Tässä yksi esimerkki a´la Merrell.https://www.merrell.com/FI/en_FI/trails-of-europe/
Merrellin palkkaamat brittikuvaajat viettivät kanssani viikonlopun Nuuksiossa ja tuossa on tulos.
Itse asiassa, olen aika luottavainen, että tuo edellä mainittu kv. firma ja seikkailujuoksija aloittavat yhteistyön vuonna 2023.